Respira.lt

Prekių grąžinimas

Prekių grąžinimas

Kokybiškų prekių grąžinimo taisyklės

  • Tinkamos kokybės prekės keičiamos ir grąžinamos vadovaujantis LR Civiliniame kodekse ir Mažmeninės prekybos taisyklėse nustatytais atvejais ir sąlygomis.
  • Pirkėjas turi teisę nenurodydamas priežasties ir nepatirdamas kitų, negu numatyta LR Civilinio kodekso 6.22811 st., išlaidų, atsisakyti sudarytos nuotolinės prekių pirkimo – pardavimo sutarties, pranešdamas apie tai Pardavėjui raštu (nurodant pageidaujamą grąžinti prekę ir jos užsakymo numerį) ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) dienų nuo daikto pristatymo dienos. Šia teise Pirkėjas gali pasinaudoti tik tuo atveju, jeigu prekė nebuvo sugadinta arba iš esmės nepasikeitė jos išvaizda, taip pat jei ji nebuvo naudojama. Ši Pirkėjo teisė įgyvendinama vadovaujantis LR Civilinio kodekso 6.22810 str. ir 6.22811 str.
  • Pirkėjas, norėdamas grąžinti prekę, turi užpildyti Pardavėjo nustatytos formos prekių grąžinimo dokumentą, kuris Pirkėjo prašymu atsiunčiamas Pirkėjui el. paštu. Užpildytas prekių grąžinimo dokumentas pateikiamas kartu su grąžinama preke. Grąžinant prekę būtina pateikti jos įsigijimą patvirtinantį dokumentą, garantinį taloną (jei jis buvo išduotas).
  • Pirkėjas pats apmoka kokybiškos prekės grąžinimo metu patirtas pristatymo išlaidas.
  • Pardavėjas įsipareigoja grąžinti Pirkėjui sumokėtus pinigus už grąžinamą prekę (šia teise Pirkėjas gali pasinaudoti tik tuo atveju, jeigu prekė nebuvo sugadinta arba iš esmės nepasikeitė jos išvaizda, taip pat jei ji nebuvo naudojama), per 14 (keturiolika) dienų, skaičiuojamų nuo grąžinamos prekės gavimo dienos, įskaitant pristatymo išlaidas. Pardavėjas atlieka grąžinimą naudodamas tokį patį mokėjimo būdą, kokį Pirkėjas naudojo atlikdamas pradinę mokėjimo operaciją, nebent grąžinimo metu su pirkėju buvo susitarta kitaip. Kuomet prekės pristatymo metu pinigai buvo sumokami kurjeriui – šiuo atveju pinigai grąžinami arba į banko sąskaitą.
  • Vartotojo teisė atsisakyti nuotolinės sutarties ir ne prekybos patalpose sudarytos sutarties netaikoma sutartims, kurios yra numatytos LR CK 6.22810 str. 2 dalyje. Prekės kurių pakuotė buvo pažeista/ išpakuotos po pristatymo yra netinkamos grąžinti ar pakeisti dėl sveikatos apsaugos ir higienos priežasčių.
  • Grąžinamos tinkamos kokybės prekės privalo atitikti šiuos reikalavimus:
    • Grąžinama prekė turi būti originalioje, tvarkingoje pakuotėje, tokioje kokioje gavote iš pardavėjo;
    • Grąžinama prekė turi būti Pirkėjo nesugadinta;
    • Grąžinama prekė turi būti Pirkėjo nenaudota;
    • Grąžinama prekė turi būti nepraradusi prekinės išvaizdos (švari, nepažeistos etiketės, nenuplėšytos apsauginės plėvelės ir kiti originaliai komplektacijai būdingi priedai);
    • Grąžinamos prekės komplektacija turi būti nepakitusi, tokia kokia buvo įteikta pirkėjui;
    • Prekės, kurios yra supakuotos į vakuuminę pakuotę, siekiant išsaugoti prekės higienines savybes, gali būti grąžinamos tik nepažeistoje vakuuminėje pakuotėje;
    • Grąžinant prekę, būtina pateikti grąžinamos prekės įsigijimo dokumentą ir garantinį taloną (jei jis buvo išduotas);
    • Pirkėjas grąžindamas prekę pats atsako už jos sklandų ir saugų atvykimą iki pardavėjo.

 

Nekokybiškų prekių grąžinimo taisyklės

  • Įsigijus netinkamos kokybės prekę, Pirkėjas turi LR Civiliniame kodekse ir Mažmeninės prekybos taisyklėse nustatytas teises.
  • Nekokybiškų prekių grąžinimas Pirkėjui yra nemokamas LR teritorijoje. Jei prekė yra pakuojama, pakavimo išlaidos nekompensuojamos.
  • Vykdant prekės(-ių) pakeitimą, prekės pristatomos ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo Pirkėjo užsakymo priėmimo dienos, jeigu Pirkėjas ir Pardavėjas nesusitarė ir nenumatė kitaip.